Samochody osobowe rozwój nowych technologii
Wdrożenie nowych technologii w samochodach osobowych obserwuje się w dużej mierze w odpowiedzi na coraz bardziej rygorystyczne normy regulacyjne dotykające producentów pojazdów. Jednak nie są one takie same w Europie jak i w USA. W obu tych regionach istnieją różnice w technologii, widoczne praktycznie na każdym kroku. Powszechnie wiadomo, że samochody osobowe różnią się między sobą na tych rynkach.
W USA producenci skupiają się bardziej na VVT, GDI, hybrydach i bezstopniowych skrzyniach biegów (CVT) lub skrzyniach z sześcioma lub więcej biegami, podczas gdy w UE obserwuje się silniejszy wzrost zmian silników wysokoprężnych, systemu start/stop i turbodoładowania. Samochody osobowe w USA są generalnie cięższe, większe i mocniejsze niż w Europie, co skutkuje wyższym średnim zużyciem paliwa i dwutlenku węgla (CO 2). Jednak jednocześnie w obu regionach samochody stawały się coraz mocniejsze i cięższe podczas wdrażania nowych technologii.
Producenci samochodów zareagowali, rozwijając technologie oszczędzania paliwa jeszcze szybciej i przy niższych kosztach niż przewidywane przez US EPA i NHTSA. W szczególności innowacje w konwencjonalnych (w przeciwieństwie do hybrydowych lub elektrycznych) układach napędowych i konstrukcji nadwozia pojazdów znacznie przewyższają początkowe oczekiwania.
Pojazdy z silnikami wysokoprężnymi znalazły się ostatnio pod wielką kontrolą. Wiele ulepszeń technologicznych doprowadziło do nowych rozwiązania. Silniki wysokoprężne szczególnie w porównaniu z alternatywami hybrydowymi są już oszczędniejsze. Przykładowe technologie obejmują lepsze turbosprężarki, zmniejszanie masy silnika, przewody paliwowe o wyższych ciśnieniach i bardziej wydajne wtryskiwacze, chłodzony układ recyrkulacji spalin, urządzenia do oczyszczania spalin o niższych kosztach oraz 48-woltowe systemy elektryczne z elektrycznym doładowaniem.
Nowe technologie wkraczają do motoryzacji wielkimi krokami. Producenci przechodzą na napędy hybrydowe, a wielu z nich wyznacza daty gdy zaprzestaną całkowicie produkcji samochodów na paliwa kopalniane.